Forretningsbetingelser

Føl dig tryg og få en god oplevelse når du handler hos pizzapal.dk

Her kan du læse de salgs- og leveringsbetingelser, der finder anvendelse på køb af varer på pizzapal.dk:

pizzapal.dk ejes af:

PizzaPal, CVR-nr. 34235562
Rugvænget 19A
2630 Taastrup

Aftaler indgås på dansk.

FORBEHOLD

Der tages forbehold for pris- og tastefejl, ændringer af tekniske data og udsolgte varer.

BETALING OG LEVERING

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard og MobilePay. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Ordrer leveres typisk 1-2 hverdage efter dit køb. I perioder med særlig spidsbelastning kan der forekomme forsinkelser.

Vi afsender alle ordrer hurtigst muligt og med den fragtmetode, der vælges i forbindelse med køb. Den valgte fragtmetode fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget i umiddelbart forlængelse af dit køb.

Vi leverer udelukkende til Danmark.

Hvis en bestilt vare mod forventning ikke er på lager, vil du blive kontaktet af vores kundeservice.

Priserne er angivet i danske kroner inklusive moms og afgifter. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtleverandør i slutningen af bestillingsforløbet. Betalinger hos pizzapal.dk er gebyrfri, men vi gør opmærksom på at gebyrer kan blive pålagt af bank, kortudbyder eller anden valgt betalingsløsning. For yderligere information henviser vil til udbyderen.

Kun myndige personer eller personer med samtykke fra forældre eller værge må handle hos os.

Vi tager forbehold for, at billeder som vises af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er kun vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration, der vises på hjemmesiden. Er du i tvivl kan du kontakte Kundeservice, som vil være behjælpelige med eventuelle spørgsmål herom.

FORTRYDELSESRET

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 14 dage men kun på varer som ikke er fødevarer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via pizzapal.dk

UNDTAGELSER TIL FORTRYDELSESRETTEN

Fødevarer kan af fødevaresikkerhedsmæssige årsager ikke returneres. På non-food varer mister du din fortrydelsesret, hvis du bryder emballeringen på produkterne eller bruger produktet sådan at det mister værdi.

FORCE MAJEURE

Hvis der opstår særlige forhold, som forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, brand, almindelig vareknaphed, beslaglæggelse, begrænsning af transportmuligheder som følge af sygdom, ekstraordinære indgreb fra myndighedernes side, cyberangreb eller it-nedbrud hos os eller vores samarbejdspartnere, manglende transportmuligheder.

En sådan situation giver ikke ret til kompensation eller ophævelse af købsaftalen.

SÅDAN BRUGER DU FORTRYDELSESRETTEN

Du fortryder ved at give os skriftlig besked pr. e-mail om, at du fortryder. Ved fortrydelse skal du sende en e-mail til kontakt@pizzapal.dk, hvor du oplyser ordrenummer samt at du fortryder dit køb.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser. Anvendelse af formularen er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

RETURNERING AF VAREN OG RETUROMKOSTNINGER

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du skal selv betale for returnering af varen. 

Hvis en pakke som PizzaPal har sendt til en pakkeshop ikke bliver afhentet, vil den automatisk blive returneret til PizzaPal. I dette tilfælde forbeholder PizzaPal sig retten til fratrække omkostningen for returfragten i en refundering samt at tage et handlingfee på 49 kr. for håndteringen af returordren. 

TILBAGEBETALING AF PENGENE VED FORTRYDELSE

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

AFPRØVNING AF VAREN OG EMBALLAGE

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være afprøvet i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an så længe det ikke skader varens værdi.

Hvis du har brugt en vare på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du hæfter således for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Hvis du køber en vare, og der er defekter ved den – f.eks. materielle- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Er der mangler ved den modtagende forsendelse f.eks. produkter som mangler, skal du gøre indsigelse senest 7 dage efter pakken er modtaget.

Du skal reklamere over defekter ved vare så hurtigt som muligt efter defekten er identifieret, og senest 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på kontakt@pizzapal.dk.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

AFBESTILLINGER

For at sikre hurtig levering, behandler vi alle ordrer inden for kort tid efter de er placeret. PizzaPal kan derfor ikke garantere, at din bestilling kan afbestilles.

Ønsker du at afbestille eller ændre en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved at kontakte vores kundeservice.

PERSONDATA OG COOKIES

Når du handler hos pizzapal.dk, skal du som minimum oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefonnummer

Vi registrerer samtidig den IP-adresse, din bestilling er afgivet fra.

Vi gør opmærksom på, at brug af dine oplysninger kun finder sted, såfremt du forinden har afgivet dit udtrykkelige samtykke, medmindre loven giver mulighed for, at vi kan kontakte dig uden, at du afgiver dit samtykke først.

I forbindelse med køb af varer kan det være nødvendigt at videregive oplysninger til tredjemand, eksempelvis en fragtleverandør, og du vil derfor ved bestilling af varer på pizzapal.dk samtykke i, at PizzaPal videregiver oplysninger, der er nødvendige til ordrens gennemførelse og levering, til tredjemand. Den valgte fragtleverandør er databehandler til dette formål.

Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder.

Dine oplysninger bliver slettet efter 5 år eller når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af ovennævnte formål eller til overholdelse af bogføringsloven eller anden lovgivning. Oplysningerne kan blive behandlet og opbevaret længere i anonymiseret form.

PizzaPal har ikke adgang til dine kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen eller hvis der foreligger en retskendelse. Det kan hænde, at vi registrerer din adfærd på PizzaPals sider for, at sikre dig den bedst mulige oplevelse på disse samt for at tilpasse vores markedsføring. Til brug for markedsføring deler vi udvalgte oplysninger med samarbejdspartnere. Som besøgende på PizzaPal er det muligt, at PizzaPal indhenter ikke-identificerbare oplysninger som alder, køn, postadresse o.l.

Dette gør vi blandt andet for at finde ud af, hvilke af vore produkter, der er de mest populære. PizzaPal er ansvarlig for indsamling og håndtering af data på Pizzal.dk.

Ud over ovenstående videregiver vi ikke dine oplysninger til en tredjepart, med mindre det sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I disse tilfælde vil en eventuel videregivelse af persondata altid ske i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Hvis du gerne vil have indsigt i, hvilke informationer vi har registreret om dig, eller gøre indsigelse mod en registrering i henhold til lovgivningen, så kan du kontakte os på kontakt@pizzapal.dk.

pizzapal.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHED

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@pizzapal.dk

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

- Til pizzapal.dk, Teglholm Tværvej 33, 2450 København SV:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

Kan man afhente sin ordre?

Ja, du kan afhente din ordre på vores lager i Taastrup.

Når du betaler har du mulighed for at vælge "Afhentning" som leveringsform. Efter at du har lagt din ordre sender vi dig en besked når ordren er klar til afhentning.

Hvad skal jeg vælge?

Hvis du er i tvivl om hvad du skal vælge kan du altid sende os en besked så vil vi hjælpe dig. Du kan også gå på opdagelse i vores guides og opskrifter.

Kan man handle som erhvervsdrivende?

Ja, PizzaPal sælger både til privat og erhverv.

Hvad betyder "PizzaPal"?

"Pal" er engelsk og betyder "kammerat" eller "ven".

PizzaPal er din trofaste og pålidelige leverandør af pizzaingredienser og pizzaudstyr.

Hvilke slags pizzaer kan jeg lave med jeres produkter?

Når du handler hos PizzaPal får du produkter af en høj kvalitet som giver dig et forbedret udgangspunkt uanset hvilken slags pizza du laver. Nogle produkter egner sig bedre til en bestemt type pizza. Hvis du er i tvivl kan du altid sende os en besked med dit spørgsmål.

Tilføjet til indkøbskurv